Harmónia a munkahelyen? A vezetők és a dolgozók közös felelőssége!

Harmónia a munkahelyen? A vezetők és a dolgozók közös felelőssége!

Napjainkban egyre fontosabb tényező, hogy a munkáltató és az alkalmazottak között megfelelő kapcsolat legyen, a budapesti cégek többsége ezért igyekszik olyan körülményeket kialakítani, melyek megfelelnek a 21. század kihívásainak.

Változó értékrend

Az új évezred vállalati értékei és szokásai nagy változásokon mennek keresztül. Budapesten is számolni kell a munkavállalói igényekkel és a produktivitás miatt a cégeknek is ügyelniük kell a dolgozókra. A vezető-alkalmazott közötti hierarchia szűkül, a közös projektek pedig közelebb hozhatják a kollégákat. Ugyanakkor a digitális megoldások nyomában egyre többen otthonról dolgoznak, a vállalatoknak pedig kevésbé számít, ha nem csökken a termelés vagy produktivitás szintje.

A dolgozók szemszögéből szintén fontos, hogy komolyan vegyék a munkahelyi közösségüket. Saját teljesítményük szempontjából is jól járnak, ha produktív környezetben végezhetik tevékenységüket, de későbbi karrierük előmenetelét is szolgálhatja egy-egy kialakított barátság, ismeretség.

Nézzük, mik lehetnek azok a feltételek, melyekkel erős munkahelyi kohézió hozható létre.

 

21. századi „okos iroda” és home office munkavégzés

A budapesti cégek többsége törekszik kialakítani olyan komfortos munkakörnyezetet, melyben mindenki hatékonyan tudja végezni a dolgát. Nem ritka, hogy különböző játékokkal felszerelt (pl. darts, csocsó, biliárd) szinteken van lehetőség a kikapcsolódásra. A cél olyan egyterű, interaktív irodák kialakítása, melyben mindenkinek lehetősége van az egyéni- és csoportos munkára, közös beszélgetésekre, programokra – a legújabb technológiák alkalmazásával.

https://www.ujiroda.hu/mitol-mas-xxi-szazad-irodaja

A másik „újfajta” iroda költséghatékonyabb. Ez pedig nem más, mint az otthoni munkavégzés engedélyezése. A home office természetesen egyelőre megosztja a közvéleményt, azonban alkalmazása – sokszor kényszerhelyzetből – feltörekvőben van. Ezzel együtt a rugalmas munkaidőt is célszerű átgondolnia a budapesti munkáltatóknak, ugyanis az eddigi tapasztalatok alapján tartható – vagy akár emelhető – a produktivitás szintje.

https://budapestallas.hu/utmutato-allaskeresoknek/544/nem-tudod-mi-fan-terem-a-home-office-tippek-az-otthoni-munkavegzeshez

https://budapestallas.hu/utmutato-allaskeresoknek/561/home-office-budapesten-az-otthoni-munkavegzesnek-is-lehetnek-a-hatranyai

 

Szakmai lehetőségek, vállalati „vízió” és magas jövedelem

Nehéz megtartani az alkalmazottakat, ha nincsenek olyan távlati lehetőségek, melyek motiválnák őket. A magas jövedelem egyértelműen fontos, de ha hosszú távon nem igazán lehet fejlődni, nem biztos, hogy létrejön a harmónia a két fél között. A tanulmányi támogatás, a képzések és a saját projektekre való lehetőség mind meggyőző érvet jelenthetnek.

Ha munkavállalóként tudunk azonosulni az adott cég víziójával, akkor valószínűleg jobb teljesítményre is leszünk képesek. Az állásinterjú és a toborzás során így már nemcsak a jelölteknek, hanem a munkáltatóknak is jól kell szerepelniük.

harmónia a munkahelyen

 

Kikapcsolódás, feltöltődés

Akkor dolgozunk hatékonyan, ha megfelelően kipihentek vagyunk és jó a munkamorálunk. Ehhez szükség van időnként arra, hogy leálljunk és feltöltődjünk. Egyre több vállalat veszi komolyan a pihenőidők újragondolását, ugyanis lehetséges, hogy 4-6 óra munkával és több szünettel produktívabb teljesítményt nyújt valaki, mintha ledolgozná a 8 órát egy megállással.

Egyéb megoldások

Nyilvánvalóan mindenki más és más, így az igények is változók. Lehetséges, hogy valaki több szabadságot szeretne, míg a másik dolgozó inkább túlórázna a magasabb jövedelemért. A munkáltatónak meg kell próbálnia létrehozni a megfelelő egyensúlyt és fenntartani az egységes közösséget a cégen belül.

 

BudapestAllas.hu / P.P.