Budapesten is egyre jellemzőbb az otthoni munkavégzés, az átállás azonban nem mindenkinek olyan egyszerű. Megfelelő tudatossággal azonban növelhetjük hatékonyságunkat.
Az otthoni munkavégzés mindenkinél mást jelent: van, aki nappal szeret dolgozni, mások pedig inkább éjszaka. Kérdés, meddig terjed a szabadságunk és az adott cég mennyire áll rugalmasan a munkaidőnkhöz, de bizonyos praktikákkal növelhetjük produktivitásunkat. Általánosságban kijelenthető, hogy Budapesten is egyre rugalmasabbak a cégek az otthoni munkavégzést illetően, a lényeg pedig nem más, minthogy a munka el legyen végezve.
Sokan talán legyintenek első hallásra és „álommunkaként” fogják fel, ha otthonról a kanapéról dolgozhatnak, azonban könnyen a teljesítmény rovására mehet, ha nem vagyunk elég öntudatosak. Nézzünk pár tippet, hogyan lendülhetünk át a nehéz periódusokon.
https://allasorias.hu/blog/18-home-office-tipp-ha-ujra-otthonrol-kellene-dolgoznunk/
1. Alkossunk rendszert
Nagy baj nem lehet belőle, ha előre megfontolt stratégia alapján dolgozunk. Határozzuk meg például, hogy minden nap reggel 9-től elkezdjük a munkát, délután 5-kor pedig letesszük a lantot. Ez az általános eljárás a legtöbb munkahelyen is – nem véletlenül, bioritmusunknak is kedvezőbb, mintha délután vagy este kezdenénk.
2. Tiszta környezet
Szintén fontos, hogy letisztult, igényes és tiszta környezetben dolgozzunk. Távolítsunk el minden oda nem illő tárgyat az asztalunkról és teremtsünk minél komfortosabb helyzetet magunknak. Legyen az irodánk ergonomikus: kényelmi és biztonsági szempontból egyaránt gondoljuk át, megfelelőek-e a körülmények.
https://napidoktor.hu/egeszseges-otthon/mit-jelent-ha-az-irodad-ergonomikus/
3. Munka-magánélet egyensúlyának fenntartása
A budapestiek életét is nehezítheti a munka-magánélet egyensúlyának megtalálása. Ha otthonról dolgozunk, könnyen egybeolvadhat a munka és a magánélet. Próbáljuk szétválasztani a kettőt és tudjuk rendezni magunkban, mikor dolgozunk és mikor vagyunk munkaidőn kívül. Home office esetén az ember képes kevesebbet vagy többet is dolgozni, ezért ügyeljünk az időnkre.
4. Időmenedzsment és produktivitás
A megfelelő időmenedzsment sokszor az alapja lehet mindennek. Amennyiben jól osztjuk be az időnket, akár 2-3 óra munka is hatékonyabb lehet, mintha 10-12 órákat ülnénk a gépünk előtt – főként a közösségi média oldalakat olvasgatva.
A hatékonyságot segíti az ún. pomodoro-technika, mellyel rövidebb, 20-25 perces ciklusokra oszthatjuk időnket. Kapcsoljunk ki minden zavaró tényezőt körülöttünk és csak az elvégzendő feladatokra összpontosítsunk. Addig dolgozzunk egyhuzamban, ameddig produktívak tudunk maradni, a szünet pedig fontosabb és hatásosabb, mint elsőre gondolnánk.
https://otevotnyelv.com/pomodoro/
5. Kapcsolattartás a munkatársakkal
Az, hogy egyedül dolgozunk és otthon vagyunk, nem jelenti azt, ne tarthatnánk a kapcsolatot a kollégáinkkal. Akár a munkában is segíthetünk egymásnak, így átlendítve egymást a nehezebb periódusokon.
+1: Irány valamelyik Budapesti közösségi iroda!
A közösségi irodák egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek Budapesten. Előnye, hogy temérdek olyan emberrel is találkozhatunk, akik teljesen más területeken dolgoznak. A barátkozás és ismerkedés pedig kapcsolatépítés céljából is fontos lehet.
Freelancereknek (szabadúszóknak), otthonról dolgozóknak és vállalkozóknak egyaránt ideális környezetet teremthet a modern irodai háttér.
Kaptár Coworking Budapest Közösség és Iroda: https://kaptarbudapest.hu/
FRoffice Coworking – Tárgyaló és Közösségi Iroda Bérlés: https://froffice.hu/
Liftoff Coworking Iroda: https://liftoff.hu/arak-szolgaltatasok/
Eco-office – A közösségi iroda: https://eco-office.hu/
Home office munka Budapesten
Számos területen találhatunk állást távmunkában vagy az otthoni munkavégzés lehetőségével.
https://hu.indeed.com/Home-Office-jobs-in-Budapest
https://www.jobmonitor.hu/allasok/budapest/home%20office_103
BudapestAllas.hu / P.P.