Telekommunikációs álláslehetőségek Budapesten

Telekommunikációs álláslehetőségek Budapesten

Magyarország egyik kiemelt iparága a telekommunikáció. Sok egyéb szolgáltató céghez hasonlóan ezeknél a cégeknél is az a jellemző (általában), hogy vidéken az ügyfélkiszolgáláshoz kapcsolódó irodák és üzletek találhatók, az ezeken kívüli központi pozíciók mind-mind Budapesten vannak az esetek nagy részében. Bár, némely cég kisebb szolgáltató központokat üzemeltet vidéken.

De melyik cégek is foglalkoznak pontosan távközléssel? A távközlés a nagy távolságra történő kommunikációt jelenti. Megkülönböztetünk ebben az esetben egyirányú és kétirányú információközlést. Míg egy telefonhívás kétirányú, úgy egy rádióadás egyirányúnak számít. Akár az internet, akár a telefonszolgáltatás, televízió, rádió, ezek mind-mind a telekommunikációhoz tartoznak

Nézzük meg a legnagyobb cégeket, ahol különböző állásokat kereshetünk. Külön a munkakörökbe nem igazán tudunk belemenni most, hiszen akár több száz, sőt, több ezer féle munkakör is létezhet a nagyobb cégeknél. Néhány gyakori munkakörről ejtünk pár szót majd.

  • Magyar Telekom Nyrt. (https://www.telekom.hu/rolunk/karrier)
  • Telenor Magyarország Zrt. (https://www.telenor.hu/karrier)
  • Vodafone (https://www.vodafone.hu/vodafonerol/karrier/)
  • Antenna Hungária Zrt. (https://karrier.ahrt.hu/DataCenter/Registration/JobAdvertisements/allasok)
  • Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. (https://karrier.nisz.hu/)
  • IT Services Hungary Zrt. (https://www.deutschetelekomitsolutions.hu/karrier/)
  • Invitech ICT Services Kft. (https://karrier.invitech.hu/allasok)
  • Digi (http://digi.hu/karrier)

 

Ezek mind olyan cégek, amiket a legtöbbünk ismer. A saját karrieroldalaikon, és a egyéb állásportálokon is általában elég sok féle munkakört hirdetnek. Két nagy kategóriát érdemes megkülönböztetni. Az egyik nagy terület a különböző szolgáltatások és termékek értékesítési hálózatait takarja, (tehát lényegében a boltokat és üzleteket,) a másik terület pedig a „központi” terület, ahol a háttérműveletek és az irányítás zajlik.

Informatikai végzettséggel szinte garantált, hogy találunk valamilyen fejlesztő, üzemeltető, rendszergazda, támogató, vagy egyéb, hasonló jellegű pozíciót, de sok a mérnöki feladatkör is. Természetesen jelen vannak a szokásos „társterületek” is, mindig lesz egy-egy termékmenedzser, jogász, üzletfejlesztő, folyamatmenedzser pozíció is. A nagy állásportálokon nem nehéz ilyen lehetőségekbe botlani.

 

Amennyiben az értékesítés sem áll távol tőlünk akkor dolgozhatunk egy üzletben is, ahol személyesen kell az ügyfeleket kiszolgálnunk akár szolgáltatásokkal, akár kézzel fogható termékekkel is. A kereset egész jó szokott lenni, főleg az ösztönzőkkel, bónuszokkal, egyéb juttatásokkal együtt. Budapesten belül gondoljunk bele, hogy hány telefonos üzlet van… Viszont arra figyeljünk, hogy a nagy plázákban (Westend, MOM park, Árkád, Sugár, stb.) nagyon nagy szokott lenni az ügyfélforgalom, és a nyitvatartási idő is hosszabb jellemzően, így ezek plusz terhelést jelenthetnek.

Ha maga a személyes ügyfélkiszolgálás távol áll tőlünk, de alapvetően szeretünk emberekkel beszélni, akkor telefonos értékesítők is lehetünk, illetve ügyfélszolgálatos, helpdesk-es, customer service-es, call centeres munkákat is találunk ezeknél a cégeknél. (A Telekom például a teljes Call Centerét már home office-ban tudja üzemeltetni.)

Ha pedig valamilyen műszaki, villamossági, távközlési végzettséggel rendelkezünk, akkor akár szerelő, eszköz beüzemelő munkákra is pályázhatunk, ezzel ötvözve az ügyfelezés és a műszaki feladatokat is akár.

 

BudapestAllas.hu / D.M.