Marketinges állások Budapesten

Marketinges állások Budapesten

A marketing önmagában egy elég tág fogalom, sokféle konkrét munkakör tartozhat bele. Viszont az kétségtelen, hogy a nyugatias fogyasztói társadalmakban szinte minden kereskedelmi cég létfontosságú, stratégiai funkciójává vált. Sokan még mindig azonosítják a marketinget a reklámokkal, ám ennél egy sokkal mélyebb és összetettebb területről van szó.

Azt fontos leszögezni már az elején, hogy akármennyire fontos feladatkörök ezek, a piac annyira telítve is van. Nagyon sok a nyitott keresés ilyen állásokra, de még több az, aki el szeretne bennük helyezkedni. De mielőtt ezt részletezzük, mi is az a marketing pontosan?

Mint minden diszciplínának, ennek sincs egységesen, mindenki által elfogadott definíciója. Alapvetően olyan vállalati tevékenységet hívunk marketingnek általában, ami a vevők és felhasználók igényeit szeretné megismerni, elemzi ezeket, majd ezekhez igazítja a termékek vagy szolgáltatások paramétereit, árazását, stb. Bár az értékesítés lényegében önálló tevékenységgé vált, mégis nagyon szoros a kapcsolat a marketinggel, hiszen az értékesítés csatornáit sok esetben a marketing határozza meg. További fontos tevékenység, hogy a vevőket és felhasználókat befolyásolni tudja a marketing, vásárlásra, használatra, vagy valamilyen, a vállalat profitszerzését elősegítő cselekvésre ösztönözze. Néhány állásajánlat, ahol marketingest keresnek Budapesten:

  • https://karrier.hungarocontrol.hu/allasajanlatok/markkoord
  • https://www.ford.hu/a-ford-vilaga/karrier/allasajanlatok
  • https://www.allianz.hu/hu_HU/lakossagi/karrier/nyitott-pozicioink/gyakornok-online-marketing-teruletre.html

 

A marketingen belül is sokféle szakterület létezik. Általában ide sorolják a PR-t („public relations”, vagyis a közönségkapcsolatok), a marketingkommunikációt, a termékfejlesztőket, a különböző brand management területeket, a piackutatókat, stb. De ne feledkezzünk meg a kreatív/művészi munkát végző marketingesekről sem, akik vagy a vállalatoknál, vagy ügynökségeknél dolgoznak az arculatokon, dizájnokon, stb.

Természetesen a technológia fejlődésével ma már elkerülhetetlen, hogy digitális értelemben is beszéljünk marketingről. Mindenkinek ismerős egy webshop fogalma, de a banki ügyeinket is mobilon/interneten keresztül végezzük, iskolába is online regisztrálunk, stb. A legtöbb ember valamilyen online csatornán keresztül érhető el, a plakátok, újsághirdetések ideje már rég lejárt. Ezért tehát ma a legfelkapottabb marketingesek egy picit informatikusok is, hiszen értik ezeknek a csatornáknak a működését akár technikai oldalról is. Az online marketing már a legtöbb cégnél külön szakcsoport. Az értékesítési kampányok végig viteléhez és visszaméréséhez már nem elég a klasszikus marketing tudás. A Raiffeisen Bank például keres online marketing kampánymenedzsert éppen (https://raiffeisen.karrierportal.hu/allas/online-marketing-kampanymenedzser-3320)

Az összes budapesti karrierportálon sok lehetőséget találunk, ha a marketing témaköröket jelöljük be. A nagyobb oldalakon jó eséllyel több hirdetést fogunk találni értelemszerűen.  Ezeket a munkákat két nagy csoportba tudjuk sorolni. Van a vállalati oldal, és van az ügynökségi oldal. Bár sokszor ugyanaz a feladat, ám mégis nagyon nagy a különbség aközött, hogy egy cég saját alkalmazottjaként végezzük a munkánkat, vagy szolgáltatóként mások megrendeléseit teljesítjük.

A szakma telítettségébe több okból fakad. Egyrészt szinte az összes budapesti egyetemen, főiskolán lehet kereskedelem és marketing szakokon tanulni, és tanulnak is. Saját tapasztalatból mondhatom, hogy Budapest legnagyobb állásbörzéjén, a HVG Állásbörzén (https://hvgallasborze.hu/) is szinte kivétel nélkül marketinges állások után érdeklődnek a fiatalok, pályakezdők, egyetemisták. Az emberekben van egy olyan tévképzet néha, hogy a marketing egy olyan szakma, ahol kényelmes munkával sokat lehet keresni, és menő dolog is. Ebből az első egyáltalán nem igaz, és fel kell készülnünk, hogy a verseny is nagyon nagy lesz.

 

 

BudapestAllas.hu / D.M.